• 2nd slide
  • 1st slide
  • 5th slide
  • 4th slide
  • 3rd slide
" Δύναμή μας οι επενδυτές ... "
ΣΜΕΧΑ

«ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»

on . Posted in Αρθρογραφία

Συνέντευξη κ. Αλέξανδρου Μωραϊτάκη, Προέδρου ΣΜΕΧΑ, Προέδρου NUNTIUS ΑΧΕΠΕΥ, Μέλους Δ.Σ. Συνεγγυητικού, Πιστοποιημένου Αναλυτή & Συμβούλου Διεθνών και Ελληνικών Αγορών που δημοσιεύθηκε στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ στις 11/3/2012.

 

Ο Πρόεδρος του ΣΜΕΧΑ και της NUNTIUS ΑΧΕΠΕΥ μιλαει στο «b.s.» για το μνημόνιο, τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελλάδας και τις προτάσεις του ως υποψήφιος της Ν.Δ.

 

Οι επισημάνσεις του κ. Αλέξανδρου Μωραϊτάκη, προέδρου του ΣΜΕΧΑ και της NUNTIUS ΑΧΕΠΕΥ, που έχουν επαληθευτεί από τα μετέπειτα γεγονότα, αλλά και οι προτάσεις ανάπτυξης που έκανε πριν από λίγες εβδομάδες ήταν οι αφορμές για αυτή την συνέντευξη

Ας ξεκινήσουμε από τα πιο πρόσφατα.: ποια είναι η άποψή σας για το νέο μνημόνιο; 

 

Το μνημόνιο ήταν ένα αναγκαίο κακό. Πρέπει όμως το μνημόνιο να μετατραπεί σε αναπτυξιακό-μεταρρυθμιστικό εργαλείο, αντί να είναι μόνο υφεσιακό. Μπορούμε και πρέπει να πετύχουμε. Όλα αυτά εντός της ζώνης του ευρώ. Το νέο μνημόνιο εξασφαλίζει την παραμονή μας στο ευρώ. Πρέπει όμως η επόμενη κυβέρνηση να κάνει πολλά στην κατεύθυνση της ανάπτυξης και μάλιστα με έξυπνο και δημιουργικό τρόπο χωρίς δημοσιονομικό κόστος. Αν δεν τα κάνει, τότε η δραχμή θα είναι μονόδρομος και αναγκαστική επιλογή που θα σημαίνει ότι θα έλθουν ακόμη χειρότερα.

 

Εχοντας κάνει συγκεκριμένες προτάσεις ανάπτυξης, τις έχετε προωθήσει στους αρμόδιους υπουργούς;

 

Ως πρόεδρος του ΣΜΕΧΑ και τέως μέλος Δ.Σ. του ΕΒΕΑ χρόνιατώρα προσπαθώ να βοηθήσω τη χώρα μου κάνοντας προτάσεις ανάπτυξης στους αρμόδιους υπουργούς. Δυστυχώς κατάλαβα πως αν και αρκετοί υπουργοί των κυβερνήσεων των τελευταίων ετών φέρονταν ότι είχαν τη διάθεση, δεν μπορούσαν να καταλάβουν τις προτάσεις που τους γίνονταν γιατί δεν γνώριζαν το αντικείμενο και δεν είχαν και πρακτικές οικονομικές γνώσεις. Αν είχαν υλοποιηθεί οι προτάσεις μου δεν θα είχαμε ανάγκη τα τελευταία φοροεισπρακτικά μέτρα που επιβλήθηκαν. 

 

Έχετε σκεφτεί να βάλετε υποψηφιότητα στις εκλογές, μήπως μπορέσετε μέσα από τη Βουλή να πετύχετε αυτά που θέλετε;  

 

Τους τελευταίους μήνες, βλέποντας ότι οι υπουργοί δεν μπορούν να διαπραγματευτούν επιτυχώς με την τρόικα γιατί δεν ξέρουν τα θέματα, συνειδητοποίησα ότι για να βγούμε από αυτήν την κρίση χρειαζόμαστε ανθρώπους που να γνωρίζουν βαθιά τα θέματα της οικονομίας, των αγορών, των ομολόγων, των νομισμάτων κτλ. Προβλέπω δε ότι οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα και άλλους διεθνείς φορείς θα συνεχίζονται τα επόμενα 10 χρόνια. Έτσι, αποδέχθηκα την πρόταση του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Αντώνη Σαμαρά και στις επερχόμενες εκλογές θα είμαι υποψήφιος. Θέλω να βοηθήσω τη χώρα μου. Θέλω να αποτελέσω τη γέφυρα ώστε να αξιοποιηθεί  το πλούσιο ανθρώπινο ελληνικό επιστημονικό δυναμικό. Νιώθω αυτήν την εποχή ότι εκπληρώνω σπουδαίο  πατριωτικό καθήκον κατεβαίνοντας ως υποψήφιος, και μάλιστα με σταυρό στην Α΄ Αθηνών, που είναι η περιοχή όπου πήγα σχολείο, είναι το σπίτι μου, και η εργασία μου.

 

Θα με συγχωρέσετε, αλλά σε κάθε εκλογές εμφανίζονται καινούριοι υποψήφιοι που ευαγγελίζονται το νέο αλλά δεν πετυχαίνουν. Τι καινούργιο έχετε εσείς να προσφέρετε;

 

Έχω πολλές συγκεκριμένες προτάσεις ανάπτυξης. Τις εφαρμόζουν άλλες χώρες και έχουν βελτιώσει τα φορολογικά τους έσοδα. Γιατί όχι κι εμείς; Οι προτάσεις αυτές μπορούν να φέρουν έσοδα 5 δισ. ευρώ το χρόνο στον δεύτερο χρόνο από την εφαρμογή τους. Πρέπει, για παράδειγμα, να μην υπάρχει φορολογία στα διεθνή εισοδήματα αλλοδαπών και επαναπατριζόμενων Ελλήνων, όταν δεν παράγονται στην Ελλάδα. Θα έρχονται να μείνουν στην Ελλάδα για κατ' ελάχιστον 186 ημέρες το χρόνο με ελάχιστο τραπεζικού λογαριασμού 1 εκ. ευρώ. Όπως καταλαβαίνετε, θα έχουν σπίτια, θα σπουδάζουν τα παιδιά τους, θα πάνε σε γιατρούς, θα τρώνε σε εστιατόρια, θα μένουν σε ξενοδοχεία, θα φιλοξενούν φίλους και έτσι θα κερδίζει από τους τοπικούς φόρους η χώρα. Πρέπει επίσης να εφαρμόσουμε την ευρωπαϊκή οδηγία περί ΑΕΔΑΚ που διαχειρίζεται αμοιβαία κεφάλαια με ελάχιστο ύψος κεφαλαίων 125.000-250.000 ευρώ. Το 1% να έρθει στην Ελλάδα, είναι 20 δισ. ευρώ. Μία ακόμα πρόταση είναι να μηδενιστεί η φορολογία στα διεθνή χρηματοοικονομικά προϊόντα  εάν οι συναλλαγές γίνονται μέσω τραπεζών ή ΑΧΕΠΕΥ εγκατεστημένων στην Ελλάδα ή και ΑΧΕΠΕΥ. Αντίθετα, θα επιβαρύνονται όταν γίνονται απευθείας με ξένες. Τέλος, πρέπει να έρθουμε σε διαβούλευση με τους εφοπλιστές προκειμένου να δραστηριοποιηθούν και να καταναλώνουν στη χώρα μας (όπως π.χ. σε διαιτησίες, ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες, προσλήψεις προσωπικού σε ξηρά και θάλασσα, χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, λογιστικές, νομικές κτλ.). Πρέπει να γίνει σαφές ότι για τα παραπάνω σήμερα η χώρα μας δεν εισπράττει φόρους. Θα κινηθεί η οικονομία. Θα βρει κόσμος δουλειά υψηλής προστιθέμενης αξίας. Η ανάπτυξη του χρηματοοικονομικού κλάδου καθώς και όλων των υπηρεσιών θα διαχυθεί σε όλους τους κλάδους της οικονομίας. Οι μισθοί και οι συντάξεις θα επανέλθουν στα λογικά επίπεδα και τα πρόσφατα «κουρέματα» τους θα ακυρωθούν. Επί πλέον, εφαρμόζοντας επιστημονικές μεθόδους που γνωρίζω από την συνεργασία μου με διεθνείς εταιρείες, θα περικόψω άμεσα δημόσιες υπηρεσίες που δεν προσφέρουν τώρα στους πολίτες, ενώ μας επιβαρύνουν με περιττά έξοδα ή και διαδικασίες. Έτσι, θα βρούμε δημοσιονομικά ισοδύναμα για να επανέλθουν στα πρότερα επίπεδα οι συντάξεις και οι μισθοί που η περικοπή τους είναι υφεσιακή και είμαι σφόδρα αντίθετος.

 

Πόσο μπορείτε εσείς να επηρεάσετε το σύστημα και να γίνουν κάποιες αλλαγές;

 

Αυτό είναι το στοίχημα. Να μπορέσω να πείσω μέσα από το σύστημα. Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, έχει ενημερωθεί για τις προτάσεις και θα  τις περιλάβει στο πρόγραμμα της ΝΔ. Υπόσχομαι να καταβάλω κάθε δυνατή προσπάθεια για να μετατρέψω την Ελλάδα σε Κέντρο Υπηρεσιών Υψηλής Εγχώριας Προστιθέμενης Αξίας και να αναπληρώσω «τα κουρέματα» των συντάξεων. Αν δω ότι δεν μπορούν να υιοθετηθούν οι προτάσεις μου δεν θα είμαι ξανά υποψήφιος. Δεν με ενδιαφέρει η καρέκλα. Θέλω να υπάρχει η χώρα και σε 10 χρόνια, και να είναι καλύτερη. Σε ένα πλοίο που βουλιάζει, δε με νοιάζει αν θα είμαι απλός επιβάτης, ή πλοιοκτήτης. 

Δήλωση Αποποίησης Ευθύνης